Kirjoittelin aiemmin erinäisistä autoista mitä olin harrastukseni kohteeksi pohtinut. Tässä näitä ihan kuvan kanssa, niin tulevat tutuiksi niillekin jotka ei autoja niin hyvin tunne.
Tiedot ei ole suoranaista faktaa, mutta ne on sitä faktaa mitä olen itse autoista kuullut tai lukenut. Voin siis olla väärässä ja varsinkin yksityiskohdissa, mutta suotakaa se minulle anteeksi.
Tarkoitus ei ole kuitenkaan valehdella. ;)
![]() |
| Fiat 500 |
![]() |
| Fiat 600 |
![]() |
| Fiat Multipla |
![]() |
| Muuntautumiskykyinen Multipla |
Tämä on sellainen harvinaisempi Fiat. Auton mallinimi on Multipla 600 ja se on varsinainen tila-auto. Se pohjautuu Fiat 600 autoon, mutta sisään mahtuu yllätys, yllätys jopa kuusi henkilöä! Tällaista projektia harvoin löytää, mutta olen aikoinaan kaverini kanssa käynyt myös tällaisesta (puretusta projektista) tekemässä tarjousta ja siis ihan täällä suomessa! :)
Ei syntynyt kauppoja tästäkään.
![]() |
| Fiat 126 |
Tämä Fiatin malli oli vahvasti mielessäni kun olen autoa itselleni katsellut.
Auto perustuu siis tuolla aiemmin nähtyyn Fiat 500 autoon.
![]() |
| Fiat 127 |
![]() |
| Fiat 128 |
Seuraavaksi vielä muutama kuva pikkuruisista pakuista, mitkä vilahteli mielessäni harrasteautoa etsiessä.
![]() |
| Subaru Domingo (E12, Euroopassa kulkee nimellä Libero) |
Tästä Suomeen on tuotu aikanaan kuuden hengen henkilöautoa jonka katossa on kaarevat panoraama ikkunat ja kattoluukku. Kuvan autossa ei panoraama ikkunoita näytä olevan, mutta kattoluukku kyllä. Autoa tuotiin myös kahden hengen pakettiautona Suomeen. Auto on Subarulle tuttu neliveto.
![]() |
| Suzuki Carry Van |
Ja vielä Suzuki Carry Van pakettiauto jota on tuotu myös pick-up lavaversionakin.
Tällaisia autoja mietiskelin ja etsiskelin projektiksi ensin alkuun. Myynnissä olleiden autojen hinta ja kunto ei mielestäni oikein koskaan kohdannut, joten ne jäi aina vain haaveeksi.
Kun sitten näin sen "valon" ja tajusin että oiva kohde harrasteautolle olisikin Ford Fiesta, niin sitten käytin joutoajan yövuoroissa tietenkin niiden etsimiseen ja sopivan projektin löytämiseen. Monet näistä ensimmäisen tuotantomallin Fiestoista on saanut kokea nuorempien besalenkkareiden virittävät kädet, eikä siinä mitään väärää ole. Itse ainakin olen sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia ja onhan se mielenkiintoista seurata vaikka täältä netistä kuinka tuollainen piskuinen Fiesta muuttaa luonteensa täysin. Kun nokkapellin alle saadaa mahtumaan huimaa tekniikkaa ja varttimaili radalla pyrähdetään niin että isommatkin meinaa jäädä jalkoihin.
Eli tässä olisi malliksi nyt muutama kuva ehkä tulevasta kohteesta,
Ford Fiesta MK1
![]() |
| Fiesta MK1 |
![]() |
| Fiesta MK1 (face lift, mm. isommat puskurit) |
![]() |
| Fiesta MK1 takakulmasta |
Etsinnät ja tarjoukset jatkukoon...!












Ei kommentteja:
Lähetä kommentti